پاورپوينت معرفي هتل ميامي در گرگان، تخريب و علل نشست هاي ساختمان در حال ساخت به جاي آن

پاورپوينت, معرفي, هتل, ميامي, در, گرگان,, تخريب, و, علل, نشست, هاي, ساختمان, در, حال, ساخت, به, جاي, آن,

شماره : 63542 دسته بندی محصول : رشته معماری (کارآموزی_و_گزارشات) نام فایل : پاورپوينت معرفي هتل ميامي در گرگان، تخريب و علل نشست هاي ساختمان در حال ساخت به جاي آن

توضیحات فایل

پاورپوينت معرفي هتل ميامي در گرگان، تخريب و علل نشست هاي ساختمان در حال ساخت به جاي آن

پاورپوينت-معرفي-هتل-ميامي-در-گرگان-تخريب-و-علل-نشست-هاي-ساختمان-در-حال-ساخت-به-جاي-آن

اشكالات نشست هتل ميامي

 

تاريخچه هتل ميامي

طبق شواهد اين ساختمان در سال 1300 به دستور رضاخان قاجار توسط آلمانها پايه ريزي و 5 سال بعد به بهره برداري رسيد. هرچند که ساختمان هتل میامی در فهرست آثار ملی به ثبت نرسید، اما یکی از بناهای ارزشمند استان بود که پس از ورود متفقین به گرگان در سال 1320 محل استقرار نیروهای روسی بود و در سالهای جنگ تحمیلی نیز به مقر کمیته انقلاب اسلامی تبدیل شد و متأسفانه به جاي استفاده از آن مثل كاخ شاه به عنوان موزه يا استفاده‌هاي مفيد ديگر پس از سالها از آن به عنوان فروشگاه اتکا مورد استفاده قرار گرفت. در حالي كه اين ساختمان در مركزي‌ترين قسمت شهر واقع شده است.

هتل ميامي در گذر زمان

1335

1336

1343

 

 

حوادث چند سال اخير

 اما حادثه اي كه اتفاق افتاد به اين گونه است.

با شروع عملیات این مجتمع در سال 1386، مشکلاتی برای برخی از مغازه‌های همجوار به وجود آمد که با اعتراض صاحبان این املاک مواجه شد. اما عملیات عمرانی آن ادامه یافت تا اینکه در بعد از ظهر یکشنبه 25 مرداد 88 منجر به فرو ریختن ديوار  7 دهنه مغازه در حین گودبرداری از این پروژه شد و 3 نفر را روانه بیمارستان کرد.

در پی بروز این حادثه ، حسینی معاون دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان ، دستور تخلیه ۴٠ باب مغازه مجاور هتل میامی سابق را به جهت جلوگیری از بروز حادثه احتمالی صادر کرد.

تخريب ديوار به دليل نبود تنگ و شمع

صحبت هاي مسئولين

مهندس صدیقی، ناظر پایان­کار در اظهارات خود درباره علت وقوع این حادثه بیان داشت: "نظارت این پروژه به عهده یک شرکت تهرانی است و مرحله سازه نگهبان، اجرای دیوار حائل و گوبرداری آن ارتباطی به ما ندارد. ”

ذبیح ا… میقانی عضو شورای شهر گرگان نیز پس از بازدید از محل حادثه، مقصر اصلی وقوع این حادثه را مهندس ناظر پروژه و مشاور وی معرفی کرد و گفت: "مهندس ناظر باید قبل از گودبرداری تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه حادثه اتخاذ می کرد."

معاون دادستانی عمومی و انقلاب استان گلستان نیز پس از بررسی حادثه، حکم تخلیه 40 باب مغازه اطراف این پروژه را صادر کرد. سیدرضا حسینی گفت: تمامی مالکین مغازه­های ابتدای میدان وحدت تا ضلع غربی پاساژ شیرنگی، مغازه­های ضلغ غربی این پاساژ تا حدفاصل تقاطع پاساژ ملت و ضلع جنوبی آن، مکلف به تخلیه تمام مغازه های خود هستند.

حادثه در پس پرده

پس از آنكه همگان فكر ميكردند حادثه تمام شده شروع به ادامه فعاليت كردند كه اينبار به دليل گودبرداري نادرست در ضلع ديگري از اين بنا حادثه اي در حال اتفاق بود. پاساژ ملت كه داراي 15 باب مغازه مي‌باشد به صورت وحشتناكي نشست كرده بود كه بلاخره پس از تركيدن شيشه هاي مغازه خياطي تجري و خدمات رسانه اي شاهيني اعتراضات به مقامات رسيد و از ادامه فعاليت ساختمان در حال ساخت جلوگيري شد تا اقدامات براي پوشش ديوارها صورت گيرد.در اين بين شكاياتي مبني بر ندادن خسارت خرابي ها توسط صاحبان كسبه تقديم مقامات شد تا كار كاملاً براي بناي جديد تمام شود.

نبود هيچ تنگي در پشت ديوارها

نشست كاملاً واضح كف پاساژ

 

عوامل نشست و افت ساختمان :

1- زمين سست و كم مقاومت يا بي‌مقاومت در سطح زير پي.

2- بي‌توجهي به مكانيك خاك و كوتاهي در شناسايي زمين و بي‌دقتي در اجرا

3- نفوذ روطوبت و نخ آب به سطح زير پي‌ها.

4- اجراي ناقص و غيرفني پي‌ها.

5- نبود محاسبات دقيق و وارد شدن نيروهاي فشاري از طبقات.

6- اضافه كردن طبقه غيرقانوني پس از دريافت پايان كار.

7- بكارگيري مصالح نامرغوب و غير استاندارد.

8- تحركات زمين.

صحبت‌هاي دلگيرانه كسبه

حاجي ضيغمي مي‌گويد : تازه مغازه مان را تعمير كرده بوديم كه 15 ميليون خرج داشت. ما اول فكر كرديم كه اصلاحات دقيق نبوده ولي بعد از تركيدن شيشه هاي مغازه ها متوجه اين اتفاقات شديم. چون مغازه ما دراين سمت پاساژ بود علت را در جاي ديگري مي‌جستيم ولي متوجه شديم كه دو طرف پاساژ با تيرآهن‌هايي به هم وصل است و اگر آن سمت كشيده شود اين سمت نيز همراه آن خواهد رفت. تا اين كه اتفاق هاي ديگري افتاد.

 

وسط و بقل‌هاي مغازه كاملاً به دو نيم تقسيم شده و حول و حوش 6 سانتيمتر (جاي يك دست) اختلاف بين دو قسمت بود. سقف هم كاملاً جدا شده و نياز به تعميرات داشت.

   به علت آمدن ماه مــبارك رمضــان

   ساندويچي‌تعطيل شدوفرصت‌مناسبي

   براي تعميـرات بودقسمـت هاي ترك

   خورده ديوارها وسط‌آن آجرهاي‌اضافه

   برداشته و دو طرف هم سطح گرديد.

   به دليل خرج زياد و نبود بودجه كافي

   بـراي كناره‌ها و ديوارهاي جانبي يك

   لايه سيمان زده و روي آن‌كاشي زديم

   و عملاً هيچ‌تعميرآنچناني‌انجام‌نداديم.

 تركهاي ساندويچي ضيغمي در طبقه دوم

تركهاي تعمير شده در مغازه

آقاي ضيعمي در ادامه مي‌گويد :

كف مغازه هم نياز به تعميرات داشت. هم در طبقه اول و هم در طبقه دوم. كف مغازه يك بار براي زيبايي و دومين بار براي شيار 5 سانتي‌ كف زمين بود. افت زمين در حدود 10 سانتي‌ بود كه با برداشتن‌كليه كاشي‌ها دوباره يك‌لايه بتن و همچنين ميلگرد ركابي در شيار كاشته شد تا دوطرف مغازه را نگه دارد. سپس به اندازه افت بنا بتن‌ريزي انجام شد و سپس دوباره كاشي‌كاري شد كه خرج اضافي بود. شيشه‌هاي ورودي مغازه كه به دليل افت از سقف به كف فشار آورده و در زمان حادثه متلاشي شده بود و دوباره درهاي ريلي كار گذاشته شد. و هزينه اين قسمت فقط 1 و نيم ميليون بوده است. 9 ميليون خرج خاك‌برداري كف و دوباره‌سازي آن شده است. گرانيت نوع سنگ مصرفي براي دوباره سازي و تعميرات كف بود.

ترك كف مغازه

تعمير تركهاي كف

ولي در طبقه دوم باوجود تعميرات مقداري نشست دوباره ديده مي‌شود

صحبت‌هاي دلگيرانه كسبه

علي آقا آرايشگر محل مي‌گويد : به مغازه من نيز صدماتي وارد شد. اول از همه شيشه‌هاي مغازه به صورت مشكوكي صدا ميداد و در نهايت همراه با تركيدن مغازه هاي مجاور شيشه هاي محل كسب من هم به صورت وحشتناكي ترك گرفت. اما اين تمام ماجرا نبود. روز بعد كه وارد مغازه شدم و وقتي مي‌خواستم از پله ها بالا روم با صحنه جالبي مواجه شدم. ديوارها ترك عميقي گرفته بود و اين حادثه در جلوي چشم خودم بيشتر و بيشتر مي‌شد. 

ترك در گوشة ديوار آرايشگاه

اجراي سازه نگهبان

 

 

 

 

 

 

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

فایل پاورپوينت معرفي هتل ميامي در گرگان، تخريب و علل نشست هاي ساختمان در حال ساخت به جاي آن برای دانلود

برای دریافت پاورپوينت معرفي هتل ميامي در گرگان، تخريب و علل نشست هاي ساختمان در حال ساخت به جاي آن باید روی دکمه دریافت فایل کلیک کنید تا به وبسایت فروشنده محصول برید.

 دریـافت فایـل

جهت ادامه مطلب + دانلود دکمه بالا را لمس کنید

دریافت پشتیباتی

پشتیبانی پاورپوينت معرفي هتل ميامي در گرگان، تخريب و علل نشست هاي ساختمان در حال ساخت به جاي آن 

هر فایل توسط فروشنده آن پشتیبانی میشه کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید و از منوی بالا گزینه پشتیبانی رو انتخاب کنید و درخواست خودتون رو ارسال کنید.
توجه داشته باشید که وبسایت ما همکاری در فروش می باشد و باید درخواست خودتون رو از سایت فروشنده مطرح کنید.

دریافت پشتیبانی برای این فایل

 

کلمات کلیدی فایل

کلمات کلیدی : پاورپوينت, معرفي, هتل, ميامي, در, گرگان,, تخريب, و, علل, نشست, هاي, ساختمان, در, حال, ساخت, به, جاي, آن,

دانلود پاورپوينت, معرفي, هتل, ميامي, در, گرگان,, تخريب, و, علل, نشست, هاي, ساختمان, در, حال, ساخت, به, جاي, آن, بصورت رایگان

دیدگاهتان را بنویسید