دانلود فایل مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی ,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی,دانلود  مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی ,مباني,نظري,و,پيشينه,پژوهش,(فصل,دو),آموزشهای,مهارتی,مباني,نظري,پيشينه,پژوهش,(فصل,آموزشها,,,

مشاهده محصول

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی

مباني-نظري-و-پيشينه-پژوهش-(فصل-دو)-آموزشهای-مهارتیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 64 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏آموزش
‏آموزش در لغت عبارت است از عمل آموختن و تعلیم دادن. آموزش به معنای وسیع یادگیری است و شامل فرآیندی است که از گهواره تا گور در طول عمر انسان ادامه دارد. به عبارت دیگر این اصل با ارزش در فرهنگ اسلامی ” ز گهواره تا گور دانش بجوی ” مصداق پیدا می کند. هدف آموزش را توسعه ی مهارت ها، توانایی های انجام کار، درک دانش و اطلاعات مورد نیاز به وسیله ی نیروی انسانی به منظور ایجاد پیشرفت در تولید می دانند(فتحی و همکار، 1376).
‏از دیدگاه جامعه شناسی، آموزش روش انتقال علم و انطباق آن در شرایط ویژه اجتماعی با نیاز های جامعه است. آموزش از جمله رفتار هایی است که کلیه ی افراد بشر بطور دائم و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به آن مبادرت می ورزند. هیچ فعالیتی بدون انجام فرآیند یادگیری و یاددهی صورت نمی گیرد و این امر تا لحظه ی آخر حیات انسان را همراهی می کند (افشار،1357). با توجه به مطالب بیان شده آموزش ، فرآیندی است مستمر که مقصد نهایی آن بالا بردن توانایی ها، لیاقت ها و اطلاعات افراد برای انجام وظایف محوله و رشد شخص‏ی وی باشد‏(زفرقندی، 1390).
‏این امر گویای این است که همه‏ ‏افراد یک سازمان موظف به ارتقای سطح دانش خود هستند و از طرفی مدیران سازمان هم موظف به حرکت دادن اعضای سازمان به سمت دانش روز می‌باشند، به همین دلیل در سالهای اخیر آموزشكاركنان در سازمانهاي مختلف از جايگاه خاصي برخوردار گردیده است‏ ‏(نحاسی، 1380).
‏با مقایسه مشاغل فعلی اجتماع با مشاغل حدود پنجاه سال پیش دریافت می‌شود که مشاغل به حدود دو برابر افزایش یافته است، این امر نقش پیشرفتهای علمی را در تنوع مشاغل به خوبی نشان می‌دهد. در جهان امروز احتمال این كه فرد مهارتي را بياموزد و آن را تا حدود سي سال ‏در ‏كار خود بدون تغيير بنيادي ادامه دهد بسيار ضعيف يا به كلي محال است. امروز جامعه‌ به سرعت در حال دگرگوني است و‏ ‏دیگر آموزش کارکنان فقط مطلوب نیست، بلکه این مطلوبیت به یک اجبار تبدیل شده است، در جهان امروز برای امر آموزش کارکنان باید منابع مختلف سازمانی را بسیج کرد تا سازمان بتواند به راه خود ادامه دهد

 

دانلود فایل

 دریافت پشتیبانی برای این فایل

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی ,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی,دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) آموزشهای مهارتی ,مباني,نظري,و,پيشينه,پژوهش,(فصل,دو),آموزشهای,مهارتی,مباني,نظري,پيشينه,پژوهش,(فصل,آموزشها,,,

دیدگاهتان را بنویسید