دانلود فایل طرح درس علوم سوم ابتدايي

طرح درس علوم سوم ابتدايي ,طرح درس علوم سوم ابتدايي,دانلود  طرح درس علوم سوم ابتدايي ,طرح,درس,علوم,سوم,ابتدايي,علوم,ابتدايي

مشاهده محصول

طرح درس علوم سوم ابتدايي

طرح-درس-علوم-سوم-ابتداييلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح درس علوم
‏نام درس: علوم موضوع: ‏علوم تجربي سال چهارم ‏ دبستان:
‏تعداد دانش اموزان: ‏28 ‏ نفر کلاس: ‏چهارم ‏ شماره ی طرح درس: 1
‏نام معلم: ‏وقت: 45 دقیقه ‏ ‏صفحه: ‏44تا 49‏
‏هدف کلی
‏آشنایی دانش اموزان با اهمیت آب در زندگی
‏هدف های عینی
‏1- دانستنی ها:
‏ـ ‏نحوه مخلوط مردن مايعات و جامدات و ميوه جات ‏.
‏ـ ‏نحو مخلوط كردن ‏آب نمك ليمو و براده اهن ‏. .
‏2- مهارت ها:
‏ـ با انجام آزمایشی، چگونگی تشکیل مخازن ‏مخلوط ‏ را نشان دهند.
‏ـ ‏مخلوط هاي يكنواخت را در اطراف خود را نگاه كنيد ‏.
‏ـ ‏يك مخلوط با نمك و شكر ‏و آب ليمو دريد و نشان دهيد ‏.
‏3- نگرش ها:
‏ـ ‏اهميت مخلوط كردن مواد را ذكر خوهد كرد ‏.
‏ـ ‏از ‏مخلوط مايعات خوراكي طعم جديدي بوجود خواهد امد ‏.
‏ـ ‏دانش اموزان در هنگام مخلوط كردن مواد با هم همكاري مي كنند
‏دانش آموزان از همد‏يگ‏ر سوال هايي راجب‏ مخلوط كردن از هم مي كردند.‏ ‏.
‏رفتار ورودی
‏دانش آموزان كلاس چهارم ‏با نحو خلوط كردن مواد و حس همكاري آشنا مي شوند و حس تعامل فكري در انها تقويت مي شود‏.‏
‏روش تدریس
‏روش پرسش و پاسخ، روش بحث گروهی و ایفای نقش و روش سخنرانی
‏رسانه ها و مواد آموزشی
‏کتاب درسی ـ تخته ـ کتاب راهنمای معلم، ‏كتاب علوم چهارم ‏، ‏ليوام ‏، ‏انواع ماد سخت مثل آهن ، سنك براده اهن ‏و وب و انواع مايعات مانند آب نمك آب ليمو و در آخر گاز ‏
‏مدل کلاس
‏دايره ايي و گروه بندي و هر گروه 4 الي 5 نفره ‏
‏نحوه مقابل و گروه بندی
‏تعامل ‏و هم فكري دانش اموزان را طبق ميزان سواد و علاقه گروه بندي مي شوند ‏.
‏مفاهیم کلیدی
‏(تعمیم ها)
‏1- ‏بعضي از مواد تك عنصره نيست و بايد از مخلوط چند عنصر تشكيل يابند ‏مانند( چاي، قهوه ، آب و …)‏. ‏نبايد هر موادي يا عنصري را با هم تركيب يا مخلوط نمود
‏مراحل تدریس
‏الف) مرحله ی آمادگی و ایجاد انگیزه:
‏معلم پس از سلام و احوالپرسی و گروهبندی دانش اموزان ‏به هر گروه از دانش آموزان چند ماده يا مواد غير هم جنس مي دهد كه بنواتند با هم در يك ليوان يا ظرف مخلوط كنند و بعد از مخلوط كردن‏ از انها مي پرسد نام مخلوط چيست ودانش آموزان با اجازه گرفتن به تريتبه سوالات معلم جواب مي دهند
‏ب) ارزشیابی تشخیصی:
‏ـ انواع ‏مخلوطها ‏ را نام ببرید.
‏ـ ‏چرا بايد قبل از مخلوط مواد ‏مواد را خوب بشناسيم ‏؟
‏ـ ‏آيا مخلوط كردن مواد به زندگب انسان ها كمك ند‏؟
‏ج) ارائه درس:
‏فعالیت معلم
‏فعالیت شاگرد
‏1- معلم لوحه به دانش آموز نشان می دهد.
‏1- شاگرد به لوحه نگاه می کند.
‏2- معلم با توجه به لوحه سوال می پرسد
‏2- دانش آموز جواب می دهد.
‏3- معلم صحبت می کند
‏3- دانش آموزان گوش می کنند.
‏4- معلم وسایل آزمایش می آورد.
‏4- دانش آموزان آزمایش انجام می دهند.
‏5- معلم از چرخه آب می پرسد
‏5- دانش آموزان آن را تفسیر می کنند.
‏6- معلم علت این که چرا باید آب پاکیزه باشد را می پرسد
‏6- دانش آموزان جواب را با مشورت همدیگر می گویند.
‏د) ارشیابی تکوینی:
‏1- تصویر عنوانی:
‏ـ بچه ها در این تصویر چه چیزی می بینید؟
‏ـ آب در روی زمین چه اهمیتی دارد؟
‏ـ آبی که از کوهها سرچشمه می گیرد سرانجام به کجا می رسد؟

 

دانلود فایل

 دریافت پشتیبانی برای این فایل

طرح درس علوم سوم ابتدايي ,طرح درس علوم سوم ابتدايي,دانلود طرح درس علوم سوم ابتدايي ,طرح,درس,علوم,سوم,ابتدايي,علوم,ابتدايي

دیدگاهتان را بنویسید